ΚΚΕ: πίσω και από το Ενγκελς

Πολύ σωστά το ΚΚΕ συνδέει το ζήτημα της οικογένειας και το ζήτημα της συμβίωσης με την ταξική κοινωνική φύση των πραγμάτων.  Η απάντηση όμως που δίνει δεν υπερβαίνει την ταξική φύση των πραγμάτων, το οικογενειακό καταμερισμό, απεναντίας αναπαράγει τον κοινωνικό ρατσισμό. 

Η απάντηση που δίνει υπολείπεται ακόμη και του βιβλίου του Ενγκελς για την συσχέτιση οικογένειας- κράτους- ιδιοκτησίας. Αντί να προχωρήσει την σκέψη σε ακόμη καθολικότερες μορφές χειραφέτησης το στενεύει σε διατυπώσεις του στυλ: «Με τη διαμόρφωση της σοσιαλιστικής – κομμουνιστικής κοινωνίας, οπωσδήποτε θα διαμορφωθεί νέος τύπος συμβίωσης, ως σχετικά σταθερής ετεροφυλικής σχέσης και αναπαραγωγής. Βασικό στοιχείο θα είναι η ισοτιμία της γυναίκας, η απελευθέρωσή της από τη σκλαβιά του ατομικού νοικοκυριού, η απαλλαγή της από την αποκλειστική ευθύνη στην ανατροφή των παιδιών, η εξασφάλιση ελεύθερου χρόνου για την ισότιμη συμμετοχή της στην οργάνωση και διεύθυνση της κοινωνικής παραγωγής, με μέτρα προστασίας της υγείας της, παίρνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες που προκύπτουν από τη μητρότητα.»

Το πρόβλημα βρίσκεται στην πρόταση: «Με τη διαμόρφωση της σοσιαλιστικής – κομμουνιστικής κοινωνίας, οπωσδήποτε θα διαμορφωθεί νέος τύπος συμβίωσης, ως σχετικά σταθερής ετεροφυλικής σχέσης και αναπαραγωγής.»  Σχετικά σταθερής, δηλαδή θα απαγορεύονται- δια νόμου, δια ροπάλου ή ντιρεκτίβας- οι πολυγαμικές ετερο/ ομο/ σχέσεις.

Και ακόμη χειρότερο μια σχέση που θα συνδέεται με την αναπαραγωγή.  Λες και καθήκον μιας σχέσης είναι η αναπαραγωγή του είδους. Λες και η αναπαραγωγή του είδους είναι οικογενειακό καθήκον των ετερόφυλων ζευγαριών με την κοινωνία να υποβοηθά την μητέρα σε αυτό το ρόλο. Λες και στο σοσιαλισμό – κομουνισμό τα παιδιά που θα γεννιούνται- με όποιο τρόπο γεννηθούν-  δεν θα ανήκουν σε όλους, δεν θα ανήκουν στην κοινότητα μέχρι την ημέρα που θα ενταχθούν σε αυτή ως ισότητα ενεργά μέλη της.

Κατά συνέπεια η σεξουαλική ταυτότητα του καθενός, ο τρόπος που θα επιλέξει να ζει, με όποιον η όποια επιλέξει να ζει η να εκφραστεί ερωτικά και όχι μόνο σε αυτό το επίπεδο θα είναι εντελώς άσχετος με το ζήτημα της αναπαραγωγής. Δηλαδή θα επιτρέπονται όλες οι μορφές ερωτικής έκφρασης και συμβίωσης  με ίσα δικαιώματα σε όλους και για όλα. Με την αναπαραγωγή να είναι δικαίωμα του καθενός ή της καθεμιάς με το οποιοδήποτε τρόπο η βιολογική φύση ή η επιστήμη επιτρέπει. Και από την στιγμή που σχεδόν τα πάντα θα είναι κοινά και ιδιαίτερα και η ανατροφή των παιδιών θα αποκτήσει ένα τέτοιο χαρακτήρα. Μες στην κοινότητα των κοινών με έμφαση την καθολική ελευθερία του καθενός, που δεν είναι πάρα η βάση της καθολικής ελευθερίας της κοινότητας.

Αυτό συνεπάγεται πως οι κομμουνιστές θα έπρεπε να αγωνίζονται από τα σήμερα για την ισότιμη θεσμοθέτηση όλων των μορφών των σχέσεων και των συμβιώσεων.  Αγωνιζόμενοι για να σπάσουν όλες τις μορφές του ρατσισμού και όχι να τις αναπαράγουν με ιδεολογήματα πως η ομοφυλοφιλία είναι παράγωγο του καπιταλισμού, έλεος!!!!

avatar

Δημήτρης Αργυρός

ΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ. ΑΣ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΘΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ . ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ . ΓΙΑΤΙ ΟΥΤΟΠΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΤΟΠΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΔΥΝΑΤΟ. ΓΙΑΤΙ ΟΥΤΟΠΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ.

2 σχόλια:

  1. πίσω κι από τον άνθρωπο των σπηλαίων. Ένα πάρα πολύ σοβαρό κοινωνικό ζήτημα που έχει το ποσοστό του στο εγχείρημα για την κομμουνιστικη απελευθέρωση του ανθρώπου! συμπέρασμα τα ράσα

    δεν κάνουν τον παπά. Αν δεν τα τιμαει τα σφυροδρέπανα τι τα φοραει

  2. Μα ακριβώς κατά το ΚΚΕ, στο σοσιαλισμό, η οικογένεια θα διατηρήσει το ρόλο που είχε στον καπιταλισμό όσον αφορά την αναπαραγωγή και ανατροφή του παιδιού. Δεν καταλαβαίνουν στο ΚΚΕ ότι εκεί κάνουν λάθος;
    Από την άλλη αν κάποιος σαν κομμουνιστής στοχεύσει στην κατάργηση της αστική οικογένειας γιατί να παλεύει να μπει το αστικό κράτος ενδιάμεσος στη σχέση εφόσον αυτή η σχέση είναι αυθεντική και δεν αφορά ιδιοκτησιακά στοιχεία; Ή μήπως αφορά;

Αφήστε μια απάντηση