για την δολοφονία του Ζακ

Κάποια μικρά  σχόλια για την δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου

  • Τον νεκρό δεν το ήξερα προσωπικά , τον είχα ακούσει και τον είχα διαβάσει  κάποιες φορές , όμως δεν είχαμε γνωριστεί ούτε προσωπικά , ούτε διαδικτυακά.

 

  • Το γεγονός της δολοφονίας του με τάραξε, όπως θα με τάραζε αν ήταν ο οποιοδήποτε  που τον σκότωναν επειδή πήγε να κλέψει ή επειδή βρέθηκε σε λάθος τόπο, λάθος μέρος σε λάθος κατάσταση, πχ να πάει κάποιος να σωθεί ή να κρυφτεί από τσαμπουκά και τσακωμό.

 

  • Δεν με ενδιαφέρει γιατί βρέθηκε εκεί και σε ποια κατάσταση βρέθηκε , με ενοχλεί , με τρομάζει αφάνταστα η βία που κουβαλάμε μέσα μας και την εκδηλώνουμε σε κάθε αδύνατο όχι όμως απέναντι στους πιο ισχυρούς. Βία για την υπεράσπιση της πάσης μορφής και υφής ιδιοκτησίας απέναντι στους πάσης φύσεως και εκδοχής φτωχοδιάβολους. Υποταγή και γλείψιμο στους πάσης μορφής και υφής ισχυρούς.

 

  • Αυτή είναι η κατάσταση του μικροαστού – της κάθε μορφής και υφής μικροαστού και του μεσοαστού: τσαμπουκάς προς το προλετάριο και τον αδύνατο, και παρακάλια στους μεγαλοαστούς .  Η  βία για να υπερασπιστείς το μαγαζάκι σου, το μπακάλικο σου , το μπακάλικο στην οποιοδήποτε μορφή και από την άλλη υποταγή , ρουφιανηλίκη , οχλοποίηση και μετατροπή σε υποχείρια.

 

  • Είναι  η βία του φασίστα , η βία του υποψηφίου φασίστα, η βία του φασισμού.

 

  • Προσοχή: Δεν είναι όλη η έτσι, δεν είναι όλη η κοινωνία φασιστική, αλίμονο αν ήταν, οι διαφορετικοί και οι παράξενοι δεν θα ζούσαν πλέον.

 

  • Άλλωστε είναι ένα πολιτικό και ιδεολογικό ζήτημα αν υπάρχει κοινωνία, αν υπάρχει γενικά κοινωνία με ενιαία κοινά χαρακτηριστικά. Σε ένα πρώτο επίπεδο υπάρχουν άτομα , «μορφές ζωής» που ζουν αυτά τα άτομα, κώδικες και αξίες που ακολουθούν , ο τρόπος ζωής και οι   συμπεριφορές τα θέλω , οι ανάγκες και οι επιθυμίες τους.

 

  • Σε ένα δεύτερο επίπεδο υπάρχουν οι τάξεις, οι κοινωνικές τάξεις. Υπάρχουν οι κοινωνικές τάξεις όπως συγκροτούνται σε μια αντικειμενική βάση και η δυνητικότητα ή η δυνατότητα να συγκροτηθούν σε μια υποκειμενική βάση. Υπάρχουν οι τάξεις ως υλικό σώμα και ως ιδεολογικό περιεχόμενο.  Υπάρχουν τα ταξικά συμφέροντα το πώς εκφράζονται ή σιωπούν, το πως δημοσιολαβούνται, δημοσιοποιούνται, αλληλεπιδρούν , καταπιέζονται , εκπροσωπούνται, νικάνε ή     ηττούνται.

 

  • Τέλος υπάρχει και η περίοδος, η συγκυρία η εποχή, τα πολιτιστικά, κοινωνικά, πολιτικά, και οικονομικά  κεκτημένα, οι κοινωνικοί σχηματισμοί, οι κοινωνικοί μετασχηματισμοί που αλληλεπιδρούν με τα άτομα, τις συλλογικότητες, τις «μορφές ζωής» και τις κοινωνικές τάξεις.

 

  •  Ο Ζακ ήταν  το επόμενο θύμα της κοινωνικής και πολιτικής  φασιστοποίησης που  βιώνουμε τα τελευταία χρόνια.  Φασιστοποίηση  που πρέπει να απαντηθεί ακόμη πιο συνολικά και αποτελεσματικά , να απαντηθεί πολιτικά , ιδεολογικά , κοινωνικά , να απαντηθεί πρακτικά.

 

  • Προβοκατόρικη ερώτηση: και αν είχες δικό σου κατάστημα τι θα έκανες αν κάποιος μπήκε να σε κλέψει; Απάντηση : καταρχήν δεν γνωρίζουμε τι έγινε στην συγκεκριμένη υπόθεση. Αυτό που γνωρίζουμε είναι τι έχει πει ο ένας από τους δυο δολοφόνους και ένα βίντεο που δυο τύποι κτυπούν αλύπητα και δολοφονικά ένα άνθρωπο που το πιο πιθανό είναι να μην γνώριζε που βρίσκονταν.  Και τους αστυνομικούς να το συλλαμβάνουν με άσκηση βίας  ενώ ήταν σε  άθλια κατάσταση. Τώρα τι θα έκανα εγώ;  σίγουρα δεν θα σκότωνα. Άλλο αυτοάμυνα και άλλο αυτό.

 

  • Για να προλάβω μια δεύτερη προβοκατόρικη ερώτηση: Όχι δεν θα σκότωνα για οποιοδήποτε λόγο εκτός και αν βρισκόμουν σε αυτοάμυνα και έπρεπε να αμυνθώ. Είμαι της άποψης πως η ανθρώπινη ζωή έχει σε μεγάλο  βαθμό ευταξία και δεν πρέπει να την αφαιρούμαι ακόμη και για τον χειρότερο εγκληματία. Είναι ένας λόγος – που πάρα την ριζοσπαστική και συγκρουσιακή αριστερή άποψη –   δεν συμφωνώ και δεν θα στρατευόμουν με οργανώσεις ένοπλης πάλης που πραγματοποιούσε εκτελέσεις.

 

avatar

Δημήτρης Αργυρός

ΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ. ΑΣ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΘΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ . ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ . ΓΙΑΤΙ ΟΥΤΟΠΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΤΟΠΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΔΥΝΑΤΟ. ΓΙΑΤΙ ΟΥΤΟΠΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ.

Αφήστε μια απάντηση