Σα. Ιαν 29th, 2022


Δεν είναι και πολύ δεοντολογικό σε μια εφημερίδα – εκτός και αν κάνουμε λάθος, όποτε να μας συγχωράτε – να σχολιάζεται ένα κείμενο δίχως ταυτόχρονα να δημοσιεύεται το κείμενο. Γιατί πως αλλιώς θα αποκτήσουν πλήρη εικόνα οι αναγνώστες για την είδηση ή το κείμενο;

Αυτό ακριβώς έκανε ο φίλος Θύμιος Τζάλλας , Διευθυντής Σύνταξης της εφημερίδας “ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ” στην στήλη “Τσιμπίδα” την Πρωτομαγία, σε σχέση με μια ανακοίνωση του ΝΑΡ Ιωαννίνων που απαντάει σε μια σφοδρή επίθεση δυνάμεων από το ΣΥΡΙΖΑ που έγινε στην ανοικτή εκδήλωση για την ΟΑΣΗ “http://meraioa.blogspot.com/2009/05/blog-post.html”, με αποτέλεσμα να δημιουργεί λάθος εντυπώσεις στους αναγνώστες του “Η.Α”

Γράφει ο φίλος Θύμιος Τζάλλας πως “Μόνο η αριστερά θα μπορούσε να προλάβει να… διασπαστεί σε ένα εγκαταλειμμένο κτίριο..” Που το είδε από την ανακοίνωση του ΝΑΡ ο αγαπητός δημοσιογράφος. Αν είχε δημοσιεύσει την ανακοίνωση της αριστερής οργάνωσης οι αναγνώστες του “ΗΑ”θα διάβαζαν πως οι δυνάμεις του ΝΑΡ “ βρέθηκαν με συνέπεια μέσα στις μάχες ενάντια στην εμπορευματοποίηση των δημοσίων και ελεύθερων χώρων. εντάσσοντας τες στην προοπτική της συνολικής σύγκρουσης με το κεφάλαιο που αποικίζει σχέσεις, χρόνο, τόπο και χώρο. Μια στράτευση στην προοπτική της αντικαπιταλιστικής ανατροπής και της κομμουνιστικής απελευθέρωσης. Και τώρα ξαναβρίσκονται και στην μάχη για την ΟΑΣΗ, στην ίδια την προοπτική της συνολικοποίησης της μάχης. Θεωρώντας πως ο μόνος δρόμος για τους εργαζόμενους, την νεολαία και τους ενεργούς πολίτες είναι η « από τα κάτω» οικοδόμηση μετώπων αγώνα που δεν θα αφήνει σε χλωρό κλαρί την ντόπια και όχι μόνο εξουσία.”


Πόσο μάλλον που οι δυνάμεις του ΝΑΡ Ιωαννίνων νιώθουν ικανοποίηση , καθως  αρκετά χρόνια πριν, το 2002, με την δημοτική κίνηση “ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΗ ΠΟΛΗ”, ήταν από τις ελάχιστες δυνάμεις που εναντιώθηκαν στην ιδιωτικοποίηση. Αντίθετα η πλειοψηφία των δυνάμεων  που κινούνται εντός του ΣΥΡΙΖΑ, ΠΕΡΙ ΑΛΛΩΝ ΤΥΡΒΑΖΑΝ. Με προτάσεις της “ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΗΣ ΠΟΛΗΣ” να κινούνται στην ίδια λογική με την “ΟΑΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ” “http://clubs.pathfinder.gr/anipotaxti_poli/314142?forum=37485&read=” και “http://clubs.pathfinder.gr/anipotaxti_poli/314142?forum=37485&read=5” .

Το να βρίσκεται σε μια μάχη, με την δική της λογική, μια πολιτική δύναμη μαζί με άλλες δυνάμεις όχι μόνο δεν συνιστά διάσπαση , αλλά εμπλουτισμό του αγώνα. Ούτε αποτελεί διάσπαση μια κριτική ή και πολεμική ανάμεσα σε διαφορετικές στρατηγικές αριστερών οργανώσεων , απεναντίας αποτελεί επίσης εμπλουτισμό , έτσι ώστε να εκφραστεί στην ολότητα της η ενεργής μαχόμενη καθολικότητα. Καθώς κανείς , μα κανείς δεν κατέχει την απόλυτη αλήθεια, άρα ακόμη και μέσα από πολεμικές εμπλουτίζεται ο ανατρεπτικός Λόγος. Όπως π.χ συνέβη στην πρώτη επαναστατική περίοδο της Μεγάλης Οκτωβριανής Επανάστασης τόσο ανάμεσα στις διαφορετικές οργανώσεις και κόμματα του επαναστατικού μπλοκ, αλλά και ανάμεσα στις διαφορετικές αντιλήψεις εντός του μπολσεβίκικου κομμουνιστικού κόμματος. Ακριβώς το αντίθετο συνέβη με την κυριαρχία του Στάλιν.

Άρα θα μπορούσα να υποστηρίξω πως σταλινισμός είναι δεν είναι η έντιμη , καθαρή και συντροφική κριτική και πολεμική, αλλά η άποψη να κρύβουμε τις διαφορετικές στρατηγικές και τακτικές.

Μόνο έτσι οι προοδευτικές – όπως τις θέλει ο συντάκτης του σχολίου του “Η.Α” – θα συμμαχούν και θα γίνονται επικίνδυνες για τα αφεντικά των Ιωαννίνων.

Δ. ΑΡΓΥΡΟΣ

By Δημήτρης Αργυρός

ΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ. ΑΣ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΘΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ . ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ . ΓΙΑΤΙ ΟΥΤΟΠΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΤΟΠΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΔΥΝΑΤΟ. ΓΙΑΤΙ ΟΥΤΟΠΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ.

4 thoughts on ““Η.Α”ΝΑΡ ΚΑΙ ΟΑΣΗ”
  1. Φίλε Σπύρο δεν με πειράζει η πολεμική μεταξύ της αριστεράς αρκεί να γίνεται με επιχειρήματα. Αλλά και με κραυγές να γίνεται πάλι δεν με πειράζει. Δεν καθορίζονται οι σχέσεις μας από τις πολεμικές . Μάλλον παρα είμαι χριστιανός τελικά Ή μπολσεβίκος της πρώτης φουρνιάς , αυτήν που δεν φοβόταν την κριτική και δεν ποινικοποιούσε την αντίθετη άποψη.
    Γι αυτό το λόγο δεν με πειράζει οι διαφωνίες μας να βγαίνουν στο τύπο , αστικό ή αριστερό το αποτέλεσμα είναι εν τέλει το ίδιο…Διαφορετικά θα ακολουθούσα την γραμμή των αναρχικών και θα σνόμπαρα πλήρως τον αστικό τύπο.
    Συμφωνώ, ο καθένας είναι υπεύθυνος για τον εαυτό του και όλοι μας θα κριθούμε αυστηρά από το αμείλικτο δικαστήριο της ιστορίας. Όλοι μας εν τέλει θα κριθούμε στο βαθμό που ενισχύουμε την τάση χειραφέτησης ,εν μέσω μιας εποχής που οι κίνδυνοι και οι δυνατότητες ενισχύονται.
    Πάντως δεν έχω μετανοήσει , ούτε θα μετανιώσω για ότι έχω πράξει και θα πράξω. Εξάλλου όπως είμαι βαθιά Χεγκελιανός, δεν θεωρώ τον εαυτό μου παρά ως αποτέλεσμα του καιρού μου. Οπότε ότι και να γίνει είναι απλώς ώριμο και αναγκαίο βήμα της ιστορικής πορείας της τάσης χειραφέτησης. Εσύ μάλλον μου σαι περισσότερο καντιανός .
    Το πειρατικό θα συνεχίσει τα ταξιδεύει και να τραγουδά και ας φαίνεται σε κάποιους φάλτσο το τραγούδι…Ας τον κόσμο να λέει και συ προχώρα που έλεγε και ο μπάρμπα Κάρολος.
    Το σαιτ μου είναι ανοικτό στο καθένα και σε σένα πιο πολύ , όποτε το ξαναχρειαστείς.
    Πάντως προσωπικά , ότι και να γράφτηκε το τελευταίο διάστημα δεν άλλαξε τα αισθήματα μου, τόσο για τους υπογράφοντες του κείμενου , όσο και για αυτούς που δεν μίλησαν
    Θα τα ξαναπούμε στα οδοφράγματα, νομίζω πως θα είμαστε από την ίδια πλευρά.

  2. Φίλε Δημήτρη, να σε ευχαριστήσω κατ’ αρχάς για τη φιλοξενία και να σε διαβεβαιώσω ότι δεν πρόκειται να κάνω κατάχρηση αυτής. Όχι γιατί το επιβάλλουν “οι κανόνες της ευγένειας”, αλλά γιατί δε μου είναι ευχάριστο να επιχειρηματολογώ για τα αυτονόητα -ιδίως όταν έχω απέναντί μου ανθρώπους με τους οποίους θα ήθελα να έχω μια συζήτηση (και αντιπαράθεση) για τα “ανώτερα μαθηματικά” και όχι για τη “στοιχειώδη αριθμητική” του κινήματος.

    Γιατί αποτελεί, αγαπητέ Δημήτρη, “στοιχειώδη αριθμητική” ότι τον αστικό Τύπο τον χρησιμοποιούμε για ν’ αντιπαρατεθούμε στην καθεστωτική πολιτική και τις καθεστωτικές δυνάμεις. Δεν τον χρησιμοποιούμε για να την “πέφτουμε” ο ένας στον άλλον. Αν βέβαια συγκαταλέγεις εμένα και τους συντρόφους μου στις καθεστωτικές δυνάμεις, τότε πάω πάσο. Ελπίζω όμως ότι δε φτάσαμε μέχρις αυτού του σημείου…

    Απορώ πώς είναι δυνατόν να επικαλείσαι την πολεμική που διεξάγεται (και καλώς διεξάγεται) μέσα από τις στήλες της εφημερίδας “Εποχή” ως κάτι αντίστοιχο με την αποστολή της ανακοίνωσης του ΝΑΡ στον αστικό Τύπο. Εκτός πια κι αν για σένα η “Εποχή” δεν είναι παρά μια αστική εφημερίδα. Σαν την “Ελευθεροτυπία”, σα να λέμε. Ή σαν τον “Η.Α.”, καλή ώρα…

    Για τα υπόλοιπα ζητήματα που άπτονται τούτης εδώ της αντιπαράθεσής μας, θα προτιμήσω στην παρούσα φάση να μην επεκταθώ. Δεν έχει νόημα -το ξαναλέω- να επιχειρηματολογεί κανείς για τα αυτονόητα. Θα πω μόνο ότι ναι: «Η πόλη είναι μικρή και γνωριζόμαστε καλά μεταξύ μας»! Είναι γνωστή η διαδρομή του καθενός, οι πρακτικές που ακολουθεί, το πολιτικό κεφάλαιο που αντιπροσωπεύει.

    Θα πω μόνο ότι λυπάμαι ειλικρινά όταν βλέπω εσένα ειδικά να εξανεμίζεις τόσο ασυλλόγιστα το (υπαρκτό, υπαρκτότατο) πολιτικό κεφάλαιο που αντιπροσωπεύεις. Λυπάμαι ειλικρινά, αλλά δε μπορώ να κάνω τίποτε γι’ αυτό. Ο καθένας φέρει την ευθύνη των επιλογών του εις το ακέραιον. Και, ευτυχώς ή δυστυχώς, «μετά την απομάκρυνσιν εκ του ταμείου, ουδέν λάθος αναγνωρίζεται»…

    Εν κατακλείδι, φίλε Δημήτρη, δεν έχω κανένα πρόβλημα όποιο τραγούδι κι αν επιλέγεις να τραγουδήσεις. Αρκεί να το τραγουδάς σωστά και να μην κάνεις φάλτσα, ιδίως όταν αυτά γίνονται ενσυνείδητα. Διότι, στην περίπτωση τη δική σου τουλάχιστον, ελαφρυντικά απειρίας ή άγνοιας δε χωρούν. Φαντάζομαι να το καταλαβαίνεις αυτό.

  3. Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΑΠΗΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ ΠΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΤΡΟΦΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΝΑΡ!!!!!(http://meraioa.blogspot.com/2009/05/blog-post_06.html)

    ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΑΠΟΦΕΥΓΕΙ , ΣΥΓΝΩΜΗ ΣΠΥΡΟ, ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ/ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΚΕΝΤΡΕΧΕΙΕΣ ..ΔΕΝ ΠΗΡΑΖΕΙ ΟΜΩΣ.

    ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΣΥΝΤΡΟΦΕ ΣΠΥΡΟ ΤΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟΝ ΑΣΤΙΚΟ ΤΥΠΟ? ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΣΥΡΙΖΑ Ή Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΑΣΗ ΔΕΝ ΑΠΟΣΤΕΛΟΥΝ ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΤΥΠΟ ? ΜΗΠΩΣ ΑΡΙΣΤΕΡΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΡΙΨΟΥΜΕ ΔΕΞΙΑ?

    Ή ΜΗΠΩΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ ΔΕΝ ΤΗΝ ΒΑΖΟΥΜΕ ΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΧΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΠΟΥ ΔΕΧΤΗΚΑΜΕ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΑΣΗ!!!! ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΡΧΙΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ!!!!

    ΟΠΟΤΕ ΚΑΜΙΑ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΜΙΚΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ .ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ , ΜΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΘΙΟ, ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΕΞ ΙΔΙΩΝ ΤΑ ΑΛΛΟΤΡΙΑ. ΕΞΑΛΛΟΥ Η ΠΙΑΤΣΑ ΜΑΣ ΞΕΡΕΙ ΣΠΥΡΟ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΤΗΝ ΥΠΟΤΙΜΟΥΜΕ. ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΜΠΕΡΙΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΟΣ ΕΙΔΟΥΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΣΠΟΝΤΑ.

    ΟΙ ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ , ΟΠΩΣ ΚΑΙ Ο ΣΠΥΡΟΣ, ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΑΨΟΥΝ . ΑΥΤΟ ΠΕΡΙ ΕΚΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ ΔΕΝ ΠΙΑΝΕΙ.

    ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΠΟΥ ΤΟ ΣΥΡΙΖΑ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΣ , ΑΔΙΚΩΣ – ΔΕΝ ΤΟ ΕΞΕΤΑΖΩ ΕΔΩ- ΚΑΤΗΓΟΡΗΘΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ, ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ, ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΑΓΜΑ , ΔΕΞΙΟΣ ΟΠΟΡΤΟΥΝΙΣΜΟΣ, ΚΚΕ …Ή ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ ΦΙΛΕ ΣΠΥΡΟ

    ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΑΣΗ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΚΙΝΗΜΑ ΑΝΤΙΠΕΛΕΥΟΥΝ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ..
    ΑΛΛΕΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΕΥΣΗ ΜΙΑΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ, ΣΕΒΑΣΤΕΣ ΑΠΟΛΥΤΑ.

    ΑΛΛΕΣ ΜΙΑΣ ΣΤΑΔΙΑΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΜΙΑ ΗΓΕΜΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΟΛΕΜΟ ΘΕΣΕΩΝ ΠΟΥ ΞΕΧΝΑΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΚΙΝΗΣΕΩΝ -ΕΠΙΣΗΣ ΣΕΒΑΣΤΕΣ.

    ΑΛΛΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ- ΑΝ ΤΟ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ ΘΕΜΑ- ΕΝΑ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΟ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΠΟΛΕΜΟΥ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΕΩΝ.

    ΤΕΛΟΣ ΑΛΛΕΣ ΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΝ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΑ ΘΕΡΙΝΑ ΑΝΑΚΤΟΡΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΑΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ.

    ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΕΠΙΘΥΜΩ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΤΑΣΗ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΑΣ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ – ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ. ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ Ή ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΠΟΝΤΕΣ , ΚΑΚΙΕΣ

    ΓΙΑ ΕΜΑΣ Ο ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΣ ΕΛΚΒΑΛΕΙ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΥ..ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΟΧΑΣΜΟ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΚΑΘΟΛΙΚΟΤΗΤΑΣ …ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΣΥΡΙΖΑ..

    .ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΙΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΙΣ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΕΣ..ΦΙΛΟΙ , ΦΙΛΟΙ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ , ΑΛΗΘΕΙΑ!!!!!

    Η ΔΡΑΣΥ- ΝΟΡΑΣΥ ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΤΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΤΙΜΑ- ΜΕ ΛΑΘΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΗΨΕΙΣ- ΤΗΝ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΟΠΤΙΚΗ … ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ ΤΟ ΙΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΜΟΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΕΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΟ ΣΥΡΙΖΑ Ή ΤΜΗΜΑ ΑΥΤΟΥ.

    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΜΑΣ..ΜΑΛΛΟΝ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ. ΕΞΑΛΛΟΥ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΑΠΛΑ ΗΤΑΝ ΕΝΑΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ, ΓΙΑΤΙ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ, ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ..ΔΕΝ ΠΕΡΠΑΤΑΜΕ ΜΕ ΟΠΑΔΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΧΗΓΟΥΣ , ΑΛΛΑ ΜΕ ΜΑΧΗΤΕΣ.

    ΤΟ ΙΔΙΟ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΗΛΙΑ..ΣΤΟ ΞΑΝΑΠΑ ΣΠΥΡΟ, Η ΠΟΛΗ ΜΙΚΡΗ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΚΡΙΝΟΜΑΣΤΕ..ΚΑΙ ΕΣΥ ΚΑΙ ΕΓΩ ΚΑΙ Ο ΝΙΚΟ ΗΛΙΑΣ ..ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΣ Ή ΑΝΑΡΜΟΔΙΟΣ , ΜΑΛΛΟΝ ΜΕ ΥΠΟΤΙΜΑΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΥΠΟΤΙΜΑΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ. ΔΕΝ ΠΗΡΑΖΕΙ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟΘΕΜΑ ΜΕΓΑΛΟΚΑΡΔΙΑΣ ΑΣ ΣΠΑΤΑΛΗΣΟΥΜΕ ΑΠΟΨΕ ΛΙΓΟ.

    ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΗ ΠΟΛΗ!!! ΕΙΜΑΙ ΠΕΡΗΦΑΝΟΣ ΠΟΥ Η ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΗ ΠΟΛΗ ΠΡΩΤΗ ΑΝΕΔΕΙΞΕ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΟΑΣΗΣ ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΑΛΛΟΙ ΑΠΛΑ ΚΟΙΜΟΝΤΑΝ..ΚΑΙ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥ ΦΙΛΕ ΣΠΥΡΟ ΑΥΤΟ. ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΟΣΑ ΑΤΟΜΑ ΤΗΝ ΞΕΚΙΝΗΣΑΤΕ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΒΑΛΩ ΜΕΣΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ. ΘΥΜΑΣΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ 12 ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ , ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ 2002 ΝΟΜΙΖΩ ΗΤΑΝ.

    ΔΕΝ ΤΣΟΥΒΑΛΙΑΣΑΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΕ..Ο ΡΕΦΟΡΜΙΣΜΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΗ…ΤΟ ΣΥΡΙΖΑ ΠΑΕΙ ΝΑ ΤΑ ΤΣΟΥΒΑΛΙΣΕΙ ΟΛΑ. ΚΑΝΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΑΧΤΑΡΜΑ ΑΠΟ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΗΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ. ΜΕ ΟΛΟΘΡΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ, ΟΠΩΣ ΕΙΔΑΜΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΣΔΕΠ..ΜΕ ΤΟ ΑΔΕΙΑΣΜΑ ΤΟΥ ΑΠΕΚΗ, ΣΥΜΜΑΧΩΝΤΑΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΝΑ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΠΟΛΕΜΗΣΩ ΠΑΝΤΟΥ …

    ΕΑΝ ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΛΙΝΙΣΜΟΣ ΤΟΤΕ ΟΚ , ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ ΛΑΘΟΣ ΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ

    ΕΞΑΛΛΟΥ ΚΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΤΑ ΑΝΟΙΚΤΑ ΜΑΧΑΙΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΠΑΝΕ ΚΑΙ ΕΡΧΟΝΤΑΙ, ΚΑΙ ΣΩΣΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΑΠΟΨΗ..ΒΛΕΠΕ ΤΗΝ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΗΣ ΠΤΕΡΥΓΑΣ ΚΑΙ ΚΟΚΚΙΝΟΠΡΑΣΙΝΟΥ ΚΑΙ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ

    ΤΡΑΓΟΥΣΑ ΦΙΛΕ ΣΠΥΡΟ ΟΠΟΙΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΘΕΛΕΙΣ ..ΚΑΙ ΑΣΕ ΕΜΑΣ ΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ

    ..ΦΥΣΙΚΑ ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΩΡΟΣ ΣΤΟ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ ΜΑΣ ΚΑΡΑΒΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΛΛΟΥΣ..ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΡΕΛΟΥΣ , ΠΟΙΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΠΑΡΜΕΝΟΥΣ..

    Η ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΘΑ ΞΑΝΑΓΡΑΦΤΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ…

  4. Θα συμφωνήσω με τον αγαπητό Δημήτρη ότι η αντιπαράθεση ανάμεσα σε διαφορετικές απόψεις μέσα στο κίνημα είναι όχι μόνο αναπόφευκτη, αλλά και απαραίτητη, δηλ. επιθυμητή. Θα παρατηρήσω όμως ότι, απ’ ό,τι ξέρω τουλάχιστον, η διαπάλη μεταξύ διαφορετικών αντιλήψεων στο κίνημα οφείλει να διεξάγεται μέσα στις διαδικασίες του ίδιου του κινήματος και όχι με προκηρύξεις που αποστέλλονται στον (αστικό) Τύπο.
    Και αυτό το “οφείλει” δεν είναι εδώ μια αφηρημένη καθηκοντολογία. Αποτελεί τη λυδία λίθο που μας επιτρέπει να ξεχωρίσουμε αν η συγκεκριμένη αντιπαράθεση διεξάγεται με όρους κινήματος, ή αν εντάσσεται σε σκοπιμότητες που έρχονται “από τα έξω” κι έχουν να κάνουν π.χ. με την τρέχουσα προεκλογική συγκυρία.
    Αλήθεια, πώς γίνεται μία προκήρυξη να ξεκινάει με την εκδήλωση που διοργάνωσαν οι “Πολίτες για την ΌΑΣΗ” και να καταλήγει σε κάλεσμα στήριξης ενός σχήματος (ΑΝΤΑΡΣΥΑ) που θα κατέβει στην εκλογική διαδικασία του Ιουνίου;
    Στην παλιά καλή ορολογία που μας κληροδότησε ο 19ος αιώνα, μια τέτοια πρακτική χαρακτηρίζεται καθαρά και ξάστερα ως “οππορτουνισμός”. Αρπάζουμε οποιαδήποτε ευκαιρία (λατινιστί opportunitas) για να διαλαλήσουμε ευκαίρως-ακαίρως την εκλογική πραμάτεια μας…

    Θα συμφωνήσω επίσης με τον αγαπητό Δημήτρη ότι «το να βρίσκεται σε μία μάχη, με τη δική της λογική, μια πολιτική δύναμη με άλλες δυνάμεις, όχι μόνο δε συνιστά διάσπαση, αλλά εμπλουτισμό του αγώνα». Θα παρατηρήσω όμως ότι η διαπίστωση αυτή είναι ορθή όταν αναφερόμαστε σ’ ένα μετωπικό σχήμα και δη της Αριστεράς. Όταν όμως πρόκειται για μια πρωτοβουλία πολιτών, όπως οι “Πολίτες για την ΌΑΣΗ”, τότε δεν είναι απλώς λαθεμένη, αλλά κάτι χειρότερο: Είναι εκτός θέματος.

    Δεν είναι μετωπικό σχήμα της Αριστεράς οι “Πολίτες για την ΌΑΣΗ”, ούτε ζητάμε πιστοποιητικά αντικαπιταλιστικού φρονήματος σε όποιον θέλει να συμμετάσχει σ’ αυτήν. Ευπρόσδεκτος είναι κάθε πολίτης που θέλει ν’ αντισταθεί στη λαίλαπα ιδιωτικοποίησης των δημόσιων χώρων (με αιχμή σήμερα την ΌΑΣΗ), ακόμη κι αν δε θεωρεί ότι εντάσσεται σ’ ένα κίνημα που «ανατρέπει την υπάρχουσα κατάσταση πραγμάτων».

    Αλλά και όσοι από μας αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας με αυτόν τον τρόπο, όταν συμμετέχουμε σε πρωτοβουλίες πολιτών για την υπεράσπιση των δημόσιων χώρων, δεν το κάνουμε με σκοπό να επιβεβαιώσουμε αυτάρεσκα ότι αποτελούμε τη “φωτισμένη πρωτοπορία” του κινήματος, ούτε θεωρούμε sine qua non να κλείνουμε κάθε παρέμβασή μας με την καθιερωμένη αναφορά στην «αναγκαιότητα του σοσιαλισμού».

    Επιπλέον, δε συμμετέχουμε σε κινήματα βάσης με την ιδιότητα και υπό την αιγίδα του κομματικού μας φορέα. Η κινητοποίηση πολιτών για την ΌΑΣΗ δε προέκυψε ως αποτέλεσμα πρωτοβουλίας πολιτικών οργανώσεων, όπως δεν προέκυψε με αυτό τον τρόπο κανένα από τα χιλιάδες κινήματα πόλης που υπάρχουν ανά την Υφήλιο. Συνεπώς, το να βλέπουμε τη λειτουργία του κινήματος για την ΌΑΣΗ μέσα από το πρίσμα της αντιπαράθεσης “NAR vs SYRIZA” αποτελεί αφετηριακά λαθεμένη προσέγγιση που κάθε άλλο παρά συμβάλλει στο «να εκφραστεί στην ολότητά της η ενεργός μαχόμενη καθολικότητα». Διαλυτικά λειτουργεί. Και θα λειτουργούσε ακόμη πιο διαλυτικά, αν η ανακοίνωση του ΝΑΡ ετύγχανε μεγαλύτερης προβολής από τον (αστικό βεβαίως) τοπικό Τύπο.

    Αναρωτιέμαι όμως: Γιατί θα πρέπει ντε και καλά οι “Πολίτες για την ΌΑΣΗ” να επεκτείνουν τη δράση τους επί παντός επιστητού; Γιατί στην κίνηση πολιτών της Γ. Παπανδρέου (για την υπόθεση του ΚΤΕΛ) ουδέποτε ετέθη τέτοιο ζήτημα; Και, για όποιον δεν κατάλαβε, αναφέρομαι πρωτίστως στον σ. Νίκο Ηλία, που είναι και “καθ’ ύλην αρμόδιος”. Ας μην εκληφθεί αυτό ως προσωπική επίθεση. Οι συμπεριφορές ενός εκάστου εξ ημών έχουν ονοματεπώνυμο και ήρθε πια ο καιρός να πούμε τα πράγματα με τ’ όνομά τους σ’ αυτήν εδώ την πόλη. Αυτό φαντάζομαι ότι εννοούσε και ο αγαπητός Δημήτρης όταν αναφερόταν στην «έντιμη, καθαρή και συντροφική κριτική και πολεμική».

    Αναρωτιέμαι ακόμα: Δε βλέπουν τα μέλη του ΝΑΡ Ιωαννίνων ότι, θέτοντας μετ’ επιτάσεως ζητήματα για τη «συνολικοποίηση των μετώπων πάλης», επιδιώκουν στην ουσία να μετατρέψουν τη συλλογικότητα που συγκροτήθηκε για την ΌΑΣΗ σε κακέκτυπο δημοτικής κίνησης; Αλήθεια, γιατί δεν προωθούν την περιβόητη αυτή “συνολικοποίηση” μέσα από το δημοτικό τμήμα της ΔΡΑΣΥ-ΝΟΡΑΣΥ, όπου και συμμετέχουν; Και με την ευκαιρία: Πού βρίσκεται όλον αυτόν τον καιρό ο επικεφαλής του ψηφοδελτίου της ΔΡΑΣΥ; Στον κ. Στέφανο Σκοπούλη αναφέρομαι.

    Αναρωτιέμαι τέλος: Αισθάνεται δικαιωμένος ο αγαπητός Δημήτρης για τη συμμετοχή του στο θνησιγενές σχήμα της “Ανυπότακτης Πόλης” το 2002; Ας το δεχτούμε. Από πού προκύπτει όμως το συμπέρασμα ότι δήθεν «η πλειοψηφία των δυνάμεων που κινούνται εντός του ΣΥΡΙΖΑ περί άλλα ετύρβαζε»; Δεν ήσαν δα και λίγοι οι “κακοί ρεφορμιστές” (δε νομίζω να χρειάζεται αναφορά σε ονόματα…) που από την αρχή πρωτοστάτησαν στον αγώνα για την Πλατεία, συνεισφέροντας θεωρητικές επεξεργασίες και πρακτική δουλειά. Απέναντι στην ποσότητα και την ποιότητα της συνεισφοράς των “κακών ρεφορμιστών” έχουν άραγε κάτι συγκρίσιμο να επικαλεστούν οι διάφοροι επαναστάτες του γλυκού νερού;

    Και γιατί να ξεχνάμε ότι «η πλειοψηφία των δυνάμεων που σήμερα κινούνται εντός του ΣΥΡΙΖΑ» μπορεί να μη συμμετείχε βέβαια στην “Ανυπότακτη Πόλη” το 2002 (και γιατί θα έπρεπε, άλλωστε;), συγκρότησε όμως την “Κόκκινη-Πράσινη Παρέμβαση” που, αν μη τι άλλο, συνέχισε να υπάρχει και μετά τις εκλογές.

    Ζητούμε ταπεινά συγνώμη εμείς οι “κακοί ρεφορμιστές” που δεν ψάλλουμε σε κάθε ευκαιρία τον Ύμνο της Διεθνούς. Δε νομίζω όμως να σας έχουμε δώσει αφορμή να μας κατηγορείτε ότι ψάλλουμε δήθεν τη… Μασσαλιώτιδα. Το υπονοούμενο είναι αρκετά σαφές, νομίζω. Δεν αποτελεί λοιπόν συντροφική κριτική το να τσουβαλιάζεις αντιλήψεις που κινούνται σε εντελώς διαφορετικό μήκος κύματος. Αποτελεί σταλινικού τύπου ξεκαθάριασμα λογαριασμών με όποιον θεωρείς “εσωτερικό εχθρό”. Τι διαφορετικό έκανε δηλαδή ο Στάλιν όταν μιλούσε για “σοσιαλφασίστες”, “τροτσκιστοφασίστες” και τα παρόμοια;

Αφήστε μια απάντηση