Απουσιάζει ο καινοτόμος, οραματικός λόγος…

Χτες ο υποψήφιος Δήμαρχος του ΣΥΡΙΖΑ παρουσίασε 53 ονόματα, μεταξύ αυτών και κάποιων φίλων και συντρόφων στους αγώνες. Με μεγάλη μου χαρά, τους εύχομαι καλή επιτυχία.

Ταυτόχρονα μου έπεσε στα χέρια μου η συνέντευξη του υποψήφιου Δήμαρχου Λάζαρου Νάτση στους «ΝΕΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ» του σαββατοκύριακου 29-30 Μάρτη. Την διάβασα με πολύ μεγάλη προσοχή  για να βρω κάτι που θα εκπλήξει θετικά. Όχι δεν περίμενα επαναστατικές διακηρύξεις για ένα Δήμο τύπου κομμούνα, για μια πραγματική τοπική αυτοδιοίκηση με συνελεύσεις πολιτών και εργαζόμενων, όπως αυτά που γράφω εγώ. Ούτε για λαϊκές- εργατικές εξουσίες και κλπ, όπως πάνω, κάτω λέει η υπόλοιπη μη-συστημική αριστερά, ακόμη και τελευταία το ΚΚΕ.

Ήθελα να δω ένα τολμηρό και καινοτόμο λόγο μιας αριστερής διαχείρισης.  Πως δηλαδή ο δήμος θα γίνει κέντρο μιας πραγματικής παραγωγικής διαδικασίας-   το παραγωγικής, με μια ανοικτή νοηματοδότηση και όχι με μια στενή οικονομίστικη-  που οι πολίτες θα ικανοποιούν τις  βασικές τους ανάγκες- βασικές δεν είναι μόνο το φαί, ο ύπνος και τα φάρμακα- αλλά ακόμη και οι ανάγκες αυτοπραγμάτωσης. Σαφώς μέσα στα πλαίσια μιας μεικτής καπιταλιστικής  οικονομίας που το ιδιωτικό- το κοινωνικό και το κρατικό αλληλοδιαπλέκονται.

Δεν είδα καμιά οραματική πρόταση και προοπτική για το τι σημαίνει αριστερά στο Δήμο. Με το Δήμο και το πανεπιστήμιο να αλληλοτροφοδοτούνται και να συνεργάζονται προς όφελος της πόλης και του πολίτη. Δεν άκουσα δηλαδή ένα καινοτόμο πραγματικά εκσυγχρονιστικό λόγο μιας σύγχρονης δημοκρατικά συγκροτημένης πόλης και αριστερής- το επαναλαμβάνω-  δημοτικής αρχής.

Σαν τι;; Ας πούμε σαν την δημιουργία μιας μικτής πειραματικής παραγωγικής μονάδας παραγωγής τρισδιάστατων εκτυπώσεων. Με την παραγωγή εργαλείων και αντικείμενων που θα μειώνουν το κόστος του Δήμου.  Τρελό;; ναι,  αν τρελό είναι το μέλλον που μπορεί να βοηθήσει μια συνεργατική προσπάθεια. Τρέλα, αν τρέλα είναι οι νέες παραγωγικές δυνάμεις του ανθρώπινου πολιτισμού που τον απελευθερώνουν.

Σωστά και άγια να βγουν μπροστά οι πολίτες και όχι οι πολιτικοί ή να λειτουργούν οι υπηρεσίες προς όφελος του πολίτη ή να γίνεται εκμετάλλευση των ΕΣΠΑ ,  αλλά αυτό θα το πουν όλοι ή σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι. Και σαφώς ΟΛΟΙ οι υποψήφιοι της κεντροαριστεράς.

Τι λείπει λοιπόν;; Δεν νομίζω να λείπει κάτι, ο συγκεκριμένος λόγος είναι η απόλυτη προσαρμογή της αριστεράς της διαχείρισης  σε μια γραμμή κοντόθωρου ρεαλισμού. Σε ένα ρεαλισμό που μένει σε ταυτολογίες και κοινοτοπίες και δεν αφήνει το πνεύμα να ταξιδέψει πέρα από τα όρια που βάζει το Μιτσικέλι.

Σκληρή κριτική και οι φίλοι μου από το ΣΥΡΙΖΑ θα ξαναπούν πως γίνομαι κακός με το κόμμα τους και πως ίσως την χαρίζω στο ΚΚΕ. Απεναντίας ο συγκεκριμένος κοντόθωρος ρεαλισμός έχει αγκαλιάσει και το ΚΚΕ όταν λέει πως όλα θα λυθούν με την λαϊκή εξουσία- οικονομία και την κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής.

Ναι εγώ είμαι υποψήφιος της Αριστερής Παρέμβασης στα Γιάννενα για την αντικαπιταλιστική ανατροπή και σαφώς θα κάνω την πιο σκληρή κριτική από μια αντικαπιταλιστική και ανατρεπτική σκοπιά στις αριστερές διαχειριστικές αντιλήψεις.

Μόνο που ως πολίτης και ως κάτοικος θα ήθελα- θα με βοηθούσε στην δική μου πολιτική ανάλυση και εικόνα- όπως θα βοηθούσε συνολικά το κίνημα και τους προβληματισμένους πολίτες,  οι εντός των πλαισίων της διαχείρισης να είχαν τόλμη και όραμα. Και δυστυχώς για αυτούς, αλλά και για την πόλη, τους ελεύθερους χώρους και για τα δημόσια αγαθά, οι νεοφιλελέδες και ο Νίκος Γκόντας έχουν.

Ελπίζω να διαψευσθώ και να ανοίξει ένας σοβαρός, πειραματικός, καινοτόμος, οραματικός διάλογος για το τι σημαίνει μια σύγχρονη πόλη στην υπηρεσία των κοινωνικών αναγκών και πολύμορφων επιθυμιών. Προσωπικά με μεγάλη χαρά  θα συνεισφέρω σε αυτή την επαναστατικά πειραματική διαδικασία.

Δημήτρης Αργυρός – υποψήφιος Δημοτικός σύμβουλος με την Αριστερή Παρέμβαση στα Γιάννενα για την Αντικαπιταλιστική Ανατροπή

avatar

Δημήτρης Αργυρός

ΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ. ΑΣ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΘΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ . ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ . ΓΙΑΤΙ ΟΥΤΟΠΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΤΟΠΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΔΥΝΑΤΟ. ΓΙΑΤΙ ΟΥΤΟΠΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ.

Ένα σχόλιο:

  1. min xaneis tin fea ousia na apef8inese se mikroastoulides ……giati autoi einai somati ke pneumati TRIPLA Dekanikia tou kapitalismou…….. o Marx otan ksekinise tin DiatriBi tou (Diferenzierung philosofi zwiesen Dimokritus und Aristoteles)egrapse Stin proti Lektura :oi an8rwpoi einai elef8era skeptomena onta omws oi prakseis tous einai xwris tin apolyti syneiDisi.ke kato apo ( kanones) tou pneumatikou ke taksikou tous epipeDou …..YS.H prooDos ke i Aristera 8elei poly meleti meta prepei na to spouDaseis ke fysika ksekinas tin ereuna. O Synaspismos einai se moriako epipeDo prooDou ke Aristeras sto styl (OLA TA SFAZW OLA TA MAXAIRWNW ME TO MAXAIRI KE TI BOULA)

Αφήστε μια απάντηση