ΕΙΡΗΝΗ με ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Η οικονομική κρίση ιστορικά έχει αποδεχτεί πως οδηγεί σε πολέμους, οδηγεί σε παγκόσμιο πόλεμο που εμφανίζεται και εκφράζεται με την μία ή την άλλη μορφή, με κορύφωση στην εποχή μας, τον πυρηνικό πόλεμο.   

Σε αυτή την συγκύρια το Αμερικανο/νατοϊκό ιμπεριαλιστικό  κέντρο με την πολεμική ισχύ- άμεσα ή έμμεσα-  επιχειρεί να ελέγξει περιοχές και χώρες με στρατηγικό και ενεργειακό ενδιαφέρον. Χώρες και περιοχές που δεν είναι νεοαποικιοκρατικά κέντρα, όπως είναι το ΙΡΑΝ. Με μακρινότερο στόχο να στριμώξει τον ανταγωνιστικό ιμπεριαλιστικό άξονα ΚΙΝΑΣ-ΡΩΣΙΑΣ.

Γεγονότα αυτού του παγκόσμιου πολέμου είναι:  α)Η πολεμική σύρραξη στην Γάζα, όπου οι σιωνιστές φασίστες, αυτοί οι βάρβαροι χωροφυλακές του  ιμπεριαλισμού επιχειρούν να καθυποτάξουν κάθε ένοπλη αντίσταση του Παλαιστινιακού λαού, αυτού του λαού που διδάσκει πως πρέπει να αντιστέκονται οι λαοί και οι καταπιεσμένοι, δηλαδή με το όπλο στο χέρι.

β)Η  πολεμική σύρραξη στην ανατολική Ουκρανία όπου η  πρώτη ένοπλη αντιφασιστική- αντιιμπεριαλιστική εξέγερση του 21ου αιώνα των λαϊκών δημοκρατιών της Νοβορόσια στο Ντονμπάς και του αντιφασιστικού αριστερού κινήματος   borotbaστέκεται όρθια, πάρα τα βάρβαρα κτυπήματα των νατοϊκών  δυτικών ουκρανών και των φασιστικών ταγμάτων τους. Με την ΡΩΣΙΑ να αρνείται προς το παρόν να πάρει ενεργητική θέση, τόσο γιατί αυτό θα την οδηγήσει σε άμεση αντιπαράθεση με τις ΗΠΑ-ΕΕ, όσο και γιατί  οι αντιφασίστες αντιιμπεριαλιστές της ανατολικής Ουκρανίας βρίσκονται σε αντιπαράθεση με το καθεστώς του Πούτιν.

Ας σημειωθεί πως παρόλο που πίσω από τις πολεμικές αντιπαραθέσεις βρίσκονται οι ιμπεριαλιστικοί ανταγωνισμοί αυτό δεν συνεπάγεται πως έχουμε να κάνουμε με δυο ξεκάθαρα στρατόπεδα. Πολύ συχνά απέναντι στις πραγματικές λαϊκές εξεγέρσεις και όχι στις «ροζ», το ένα ιμπεριαλιστικό κέντρο στηρίζει έμμεσα ή άμεσα το άλλο.

Επίσης συχνά άτακτα μισθοφορικά σώματα αυτονομούνται και κτυπούν τα πάλαια αφεντικά τους, όπως οι σεχταριστικά ακραίοι σουνίτες τζιχαντιστές του ΙΡΑΚ-ΣΥΡΙΑΣ, που μπροστά τους οι ταλιμπάν και οι αλ-κάιντα φαίνονται πανάγιες.

Φίλοι, εχθροί και σύμμαχοι μπορεί να αλλάξουν από ώρα σε ώρα, ειδικά όταν το ταξικό κυριαρχεί πάνω στο  εθνικό, φυλετικό και θρησκευτικό.

Ένα ακόμη στοιχείο αυτού του έμμεσου- σε αυτή την φάση-  παγκόσμιου πολέμου ενάντια σε όποιον σηκώνει το ανάστημα του και αντιστέκεται είναι η ποινικοποίηση της αλληλεγγύης ακόμη και στην δημοκρατική δύση.

Όπως λόγου χάρη στην χώρα είναι η σύλληψη του φίλου  Ερκάν, της Χάρικα και της Φαντίκ, μελών της  Επιτροπής Αλληλεγγύης στους Πολιτικούς Κρατούμενους στην Τουρκία και το Κουρδιστάν.

Επιτροπής που παλεύει για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των διωκόμενων και φυλακισμένων αγωνιστών στην Τουρκία. Μάλιστα, πρόκειται για τα πιο γνωστά μέλη της Επιτροπής: πάντα μπροστά στις κινητοποιήσεις, τις απεργίες, τις πολιτικές εκδηλώσεις, με νόμιμη μακροχρόνια δράση, γνωστοί σε εκατοντάδες πολιτικά πρόσωπα, συνδικαλιστές, οργανώσεις  και στην περιοχή της Ηπείρου.

Την ίδια στιγμή βέβαια στην χώρα μας η μνημονιακή κυβερνώσα παράταξη, όπως και η μνημονιακή «αριστερά», όπως ο Φ. Φίλιος(μέχρι τα τώρα δήμαρχος Ιωαννίνων) και ο Καμίνης(δήμαρχος Αθηναίων) ταυτίζει θύτες και θύματα, αντισημιτισμό και αντισιωνισμό, ταγμένοι στην υπεράσπιση της Αμερικανό/ΕΕνωσιακής τάξης πραγμάτων. Ή του νέου συμμαχικού άξονα Ελλάδας- Ισραήλ απέναντι στην Τουρκία. Και για να το βάλω πιο ταπεινά στα οικονομικά συμφέροντα στην περιοχή των Ιωαννίνων που «παίζουν» με τις τουριστικές και οικονομικές ανταλλαγές με το κράτος του Ισραήλ.

Με προβληματίζει η στάση της Ισραηλίτικης(γιατί Ισραηλίτικη και όχι Εβραϊκή;;) κοινότητας Ιωαννίνων. Η σιωπή(;;) της την οδηγεί στην υποστήριξη του σιωνιστικού ρατσιστικού κράτους του Ισραήλ.

Πριν από λίγα χρόνια όλος ο προοδευτικός κόσμος της πόλης των Ιωαννίνων και όχι μόνο, της στάθηκε αλληλέγγυα στην καταστροφή του  Εβραϊκού νεκροταφείου από φασίστες. Η ίδια πρέπει όμως να κατανοήσει πως όσο το σιωνιστικό κράτος του Ισραήλ καταπιέζει τους Παλαιστίνιους, όχι μόνο ασφάλεια δεν θα νιώθει, αλλά ούτε θα είναι λεύτερο. Κανένα κράτος, κανένας λαός δεν είναι πραγματικά ελεύθερος αν στηρίζει την κυριαρχία του στην καταπίεση άλλου λαού.

Περίεργη στάση κρατάει και τμήμα του αναρχικού κινήματος που κατηγορώντας τους παλαιστίνιους για θρησκευτικό- εθνικό πόλεμο, αντικειμενικά συντάσσεται με τους σιωνιστές του Ισραήλ. Το Indymediaείναι η κορυφή του παγόβουνου μιας αντίληψης που μπερδεύει τον απελευθερωτικό αγώνα ενός καταπιεσμένου λαού με τον καταπιεστή. Ξεχνώντας πως καμιά επανάσταση και κανένας απελευθερωτικός αγώνας δεν ήταν και ούτε θα είναι καθαρός/η.

Στην αρχή αυτού του κειμένου τονίσαμε πως στην πιο βαθιά κρίση του συστήματος ο πόλεμος είναι η λύση, μια λύση που μπορεί να γίνει τόσο καταστροφική οδηγώντας τον πλανήτη στο πυρηνικό πολεμικό όλεθρο.

Το να πούμε όχι στο πόλεμο δεν αρκεί, ειρήνη χωρίς δικαιοσύνη οδηγεί σε ένα άλλο πόλεμο ή σε μια άδικη ταξική ειρήνη, σε ένα κοινωνικό πόλεμο πλουσίων ενάντια στους φτωχούς και στην συνέχεια και πάλι στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο.

Χρειαζόμαστε ειρήνη με δικαιοσύνη.  Και δικαιοσύνη σημαίνει όλοι οι λαοί του κόσμου να χουν μια λεύτερη πατρίδα. Και λεύτερη μπορεί να είναι μια πατρίδα, όπου οι λαός και οι εργαζόμενοι είναι αφέντες στο βίο τους. Έχουν στο χέρι τους την εξουσία και τον πλούτο που παράγουν. Και αν όλες οι πατρίδες είναι λεύτερες, τότε και όλος ο κόσμος θα ναι λεύτερος.

Αν αυτό ονομάζεται σοσιαλισμός, αναρχισμός, κομμουνισμός, λαϊκή δημοκρατία, κοινωνική δημοκρατία είναι αδιάφορο. Σίγουρα όμως δεν μπορεί να συνυπάρξουν  καπιταλισμός και ειρήνη με δικαιοσύνη.  Ο καπιταλισμός έχει πάψει εδώ και πάρα πολύ καιρό να αποτελεί ένα προοδευτικό κοινωνικό σύστημα και πρέπει να αντικατασταθεί με ένα καλύτερο. Που θα μοιράζει δικαιότερα τον τεράστιο πλούτο που παράγεται, σε ισορροπία με την φύση και την τεχνική και με πιο δημοκρατικότερες μορφές διακυβέρνησης σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.

Μέσα από αυτή την διαρκή επαναστατική προοπτική συνδέεται ο αγώνας των εργαζόμενων για καλύτερες συνθήκες εργασίας και ζωής, με τον αγώνα των καταπιεσμένων λαών, συνδέεται ο αντικαπιταλιστικός με τον αντιιμπεριαλιστικό αγώνα

Δημήτρης Αργυρός

Αφήστε μια απάντηση