Αυτοί που παράγουν και δεν μιλούν

Η δήλωση του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκης : “Η μεσαία τάξη είναι αυτοί που παράγουν δίχως να φωνάζουν” μου δίνει την ευκαιρία για τα παρακάτω σχόλια:

Α) Η δήλωση του- άρρητα ή ρητά – έμμεσα και άμεσα- φωτογραφίζει  τον σκηνοθέτη Δημήτρη Ινδαρέ που κατά την λογική του πρωθυπουργού έπαψε να είναι μεσαία τάξη από την στιγμή που άρχιζε να φωνάζει , τι να φωνάζει δηλαδή, απλά υπερασπίστηκε τα συνταγματικά του δικαιώματα.

Και από την στιγμή που τα υπερασπίστηκε για την μπατσοκρατία μπήκε στην ίδια μοίρα με τους αναρχικούς, που τόσο τους απεχθάνεται, ο κυρ παντελής σκηνοθέτης, όπως φαίνεται και από τις δηλώσεις του  .

Εύχομαι και ελπίζω ο σκηνοθέτης Δημήτρης Ινδαρές και η οικογένεια του ύστερα από την περιπετεία τους να κατανόησαν και σωματικά την  παρακάτω άποψη:

«Όταν οι Ναζί έπαιρναν τους κομμουνιστές   σιώπησα,   δεν ήμουν δα κομμουνιστής.     Όταν φυλάκιζαν τους σοσιαλδημοκράτες   σιώπησα,   δεν ήμουν δα σοσιαλδημοκράτης.     Όταν έπαιρναν τους συνδικαλιστές   σιώπησα,   δεν ήμουν δα συνδικαλιστής.     Όταν έπαιρναν εμένα,   δεν είχε μείνει κανείς   να διαμαρτυρηθεί».

 Και είναι καλό  να γνωρίζει και να γνωρίζουν  πως στην περιπέτεια τους έχει/ έχουν και θα έχουν πλάι τους τους αναρχικούς και τους κομμουνιστές.

Ενώ   τους “κυρ παντελήδες” σίγουρα δεν θα τους έχει, και όσο αφορά τους φιλελεύθερους, αν υπάρχουν μπορεί και να τους έχουν.

ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ  γιατί στην πλειοψηφία τους οι λεγόμενοι φιλελεύθεροι, αν βγάλουν το προσωπείο τους,  θα δούμε την φάτσα του συντηρητικού ή του φασίστα.

Β) Υποτίθεται λοιπόν πως μιλάμε για την φιλελεύθερη παράταξη που βάζει μπροστά την αξία και την έννοια της  ελευθερίας σε σχέση με τις έννοιες και τις αξίες της ισότητας και της δικαιοσύνης. Τι άποψη λοιπόν  θα είχαν οι κλασικοί στοχαστές της ελευθερίας  ή του φιλελευθερισμού με την θέση:  «μεσαία τάξη είναι αυτή που κάνει την δουλεία της, που παράγει δίχως να μιλάει»;

Μάλλον-λογικά θα είχαν- την χειρότερη , θα την θεωρούσαν μια δήλωση που αναφέρεται σε υπηκόους , παρά σε ελευθέρους πολίτες.

 Και για να το πάω ακόμη πιο βαθιά, στην αρχαιοελληνική δημοκρατική παράδοση: Κατά την αρχαιοελληνική δημοκρατική παράδοση όποιος παράγει, δηλαδή κοιτάει την δουλειά του , και δεν μιλάει, δηλαδή δεν μετέχει στα κοινά, είναι ή δούλος ή βάρβαρος.

Κατά συνέπεια, η οπτική του Μητσοτάκη εκφράζει μάλλον βαρβαρισμό , και όχι την αρχαιοελληνική δημοκρατική παράδοση. Πολύ λογικό, ο νεοφιλελευθερισμός μαζί με τον συντηρητισμό και τον νεοσυντηρητισμό ανήκουν στο αντίπερα ρεύμα αυτών των ιδεολογιών και των κινημάτων που υπερασπίστηκαν την ανθρώπινη, προσωπική και κοινωνική χειραφέτηση.

Γ)  Όχι δεν ανήκω στην μεσαία τάξη ούτε όπως την όρισε ο Μητσοτάκης, ούτε όπως υπάρχει , αν υπάρχει και στο βαθμό που υπάρχει, αναλύοντας με μαρξιστικούς όρους την ταξική διαστρωμάτωση .

Ανήκω σε ένα βαθμό στην εργατική τάξη , σε αυτή την κοινωνική τάξη που πουλάει την εργατική της δύναμη και ως  διαλεκτική ενότητα, συνυπάρχει με το κεφάλαιο.

Ταυτόχρονα όμως η εργατική τάξη ή η προλεταριακή τάξη ή καλύτερα η προλεταριακή αταξία είναι αυτή η συλλογική δύναμη που δύναται όχι μόνο να ανατρέψει το κεφάλαιο αλλά να αναιρέσει το εαυτό της.

Και από τάξη που παράγει- ναι Κυριάκο, η εργατική τάξη παράγει και  όχι η φανταστική μεσαία τάξη σου- να γίνει τάξη άρνησης και καταστροφής. Καταστροφής του κεφαλαίου, της κεφαλαιοκρατικής σχέσης ακόμη και του εαυτού της.

Μια κοινωνική τάξη, που αντί να παράγει θα μιλάει, και δεν θα μείνει μόνο στην ομιλία. Θα ανάψει τα μολότοφ και θα κάψει το σύστημα του κεφαλαίου, απελευθερώνοντας αστούς και προλεταρίους, μικροαστούς και μεσοαστούς.

outlet roermond

avatar

Δημήτρης Αργυρός

ΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ. ΑΣ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΘΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ . ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ . ΓΙΑΤΙ ΟΥΤΟΠΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΤΟΠΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΔΥΝΑΤΟ. ΓΙΑΤΙ ΟΥΤΟΠΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ.

Αφήστε μια απάντηση