Άγριες μέλισσες: έμφυλο και ταξικό ή πως η αντίσταση προηγείται

Να και κάτι καλοκαιρινό για καλό καλοκαίρι σε αυτό το παράξενο φετινό καλοκαίρι

#AgriesMelisses

«Τρεις λευκές έχω στην αυλή για κάθε κόρη ξακουστή
Τρεις λεύκες όλες τους ψηλές με κοιτάνε σιωπηλές…»
Χθες τελείωσε ο πρώτος κύκλος του  καλογυρισμένου Ελληνικού  σήριαλ    με τίτλο: «Άγριες Μέλισσες».  Στην μεταπολεμική Ελλάδα,  σε ένα θεσσαλικό χωριό το  Διαφάνι,  ο μεγαλοτσιφλικάς  με το εξόχως «Βυζαντικό»- αρχοντικό- όνομα, Δούκας Σεβαστός, αφού ξεγέλασε τον πατέρα του,  πήρε όλη την περιούσια στα χέρια του, αφήνοντας στο αέρα τον αδελφό του,  ετοιμάζεται να μετατραπεί από τσιφλικάς σε βιομήχανος .

 Ο Δούκας Σεβαστός είναι ένας απόλυτα κυνικός,  δίχως ηθικές αναστολές, αυταρχικός  άρχοντας που δεν σταματάει μπροστά σε τίποτε και φτάνει έως στο έγκλημα για να πετύχει τον σκοπό του ή για να επιβάλει την εξουσία/ κυριαρχία του.
Σε ένα ιστορικό επίπεδο –  καθόλου τυχαία- η μεταπολεμική περίοδος ήταν η εποχή της βιομηχανικής επέκτασης για το Ελληνικό κεφάλαιο και πολύ σωστά ο Δούκας Σεβαστός έβλεπε εκεί οικονομικό μέλλον.  Στην σημερινή εποχή μάλλον ο Δούκας Σεβαστός δεν θα έπλεκε με την «πλέμπα», τουλάχιστον με την Ελληνική «πλέμπα», θα ήταν «εισαγωγέας/ εξαγωγέας» υλικών και άυλων προϊόντων , ή και βαλκάνιων σωμάτων.
Ο Δούκας Σεβαστός εκβιάζει και  εξαγοράζει μικροϊδιοκτήτες για να τους πάρει την Γη και να βρει χώρο για την βιομηχανική ζώνη. Ο μόνος που αντιστέκεται είναι ένας μικροϊδιοκτήτης με το επίθετο Σταμίρης.  Ο Δούκας Σεβαστός τον δολοφονεί και πίσω του μένουν τρεις γυναίκες που ο Σεβαστός θεωρεί πως θα τις κάνει «καλά». Και θα τις έκανε αν δεν υπήρχε η μεγάλη αδελφή, η Ελένη Σταμίρη, με έντονη προσωπικότητα που κρατάει την οικογένεια όρθια.
Την κρατάει όρθια, μα είναι χρεωμένη όποτε δέχεται τον καταναγκαστικό γάμο με τον γιο του Δούκα Σεβαστό το  Σέργιο Σεβαστό , ένα γάμο για να περάσει στα χέρια των Σεβαστών, η μικρή περιουσία της οικογένειας Σταμίρη. Ο Σέργιος Σεβαστός είναι μια ακόμη πιο brutal, αυταρχική , πατριαρχική και βίαιη προσωπικότητα και από το πατέρα του, που με το «καλημέρα» επιθυμεί να επιβάλει την πατριαρχική φαλλοκρατική εξουσία του.   Την ίδια βραδιά προσπαθεί να βιάσει την μικρότερη κόρη την Δρόσω – όνομα και πράγμα- και δολοφονείτε από τις 3  αδερφές, που στην συνέχεια κρύβουν την δολοφονία.
Σε αυτό το σημείο της ιστορίας με ένα συμπληρωματικό τρόπο το ταξικό στοιχείο συνδέεται με το έμφυλο, η πατριαρχική εξουσία,  μια ενότητα οικονομικής και έμφυλης εξουσίας / κυριαρχίας/ καταπίεσης, με ένα άμεσο και brutal  τρόπο επιβάλλεται, μα η αντίσταση που προηγείται δίνει λύσεις, τις όποιες λύσεις.
Σε όλο το πρώτο κύκλο της σαπουνόπερας και στις παράλληλες ιστορίες στο Διαφάνι το έμφυλο συνδέεται και αλληλεπιδρά με το ταξικό καθώς και με το καταπιεσμένο σύμπαν των απόκρυφων ή φανερών επιθυμιών των πρωταγωνιστών.  Ιστορίες και μικροιστορίες, επιθυμίες , πάθη , ένστικτα, άνθρωποι και ιστορίες με σκοτεινό παρελθόν που αλληλεπιδρούν με την κεντρική ιστορία.
Το  παιχνίδι  φαίνονταν πως θα το κέρδιζε ο Δούκας Σεβαστός με την κυβέρνηση μαζί του, εξαγοράζοντας και απειλώντας, εξασφαλίζοντας – με τον ένα ή τον άλλο τρόπο-  και την ηγεμονία μεταξύ των χωρικών που ονειρεύονταν να γίνουν προλετάριοι από χωρικοί.
Έχοντας απέναντι του τον ριγμένο αδερφό του, την οικογένεια Σταμίρη, την Ελένη και κάποιους ελάχιστους που αντιδρούν ,φτιάχνουν συνεταιρισμό,  επιλέγουν τον συλλογικό αγώνα, αλλά συντρίβονται από το Δούκα Σεβαστό.
 Το παιχνίδι θα το κέρδιζε λοιπόν ο Δούκας Σεβαστός,  αν από τα μέσα, ο γιος του, Νικηφόρος- καθόλου επίσης τυχαίο όνομα- άλλαζε στρατόπεδο και γίνονταν- τουλάχιστον πρόσκαιρα, προδότης της οικογένειας και της «τάξης» του.
Ο Νικηφόρος που έχει παντρευτεί την Ασημίνα την μεσαία κόρη των Σταμίρη,  υπηρετώντας την αντίληψη «τα κάστρα πέφτουν από μέσα» , καταστρέφει το σχέδιο του Δούκα Σεβαστού.
Μόνο που η αρχαιοελληνική  ύβρης της 3 αδερφών- ανεξάρτητα από το δίκαιο ή  το άδικο της πράξης-  δεν μπορεί να μείνει δίχως τιμωρία και νέμεση , η κάθε μια από τις αδερφές κουβαλάει την δική της τιμωρία, την δική της νέμεση.
 Η Ελένη θα οδηγηθεί στην φυλακή, η Ασημίνα θα μείνει δίχως παιδιά , και με την βοήθεια της δολοπλόκου πεθεράς της,  θα πάρει το παιδί της Δρόσω , καρπός του παράνομου έρωτα της με τον Νικηφόρο. Η  πανέμορφη Δρόσω , ακολουθώντας την αισθητική και σαρκική πλευρά της, γεμάτη τύψεις, υπαρξιακά ξένη, θα καταλήξει στην κακόφημη Τρούμπα.
Η πορεία της τραγικής και πανέμορφης  Δρόσως ήταν μια συνήθης πορεία για τα κορίτσια που δεν χωρούσαν πουθενά στην Ελληνική επαρχία,  που επέλεγαν την έμφυλη και σαρκική ελευθερία, που οι ιστορίες τους και οι αντικειμενικές / υποκειμενικές επιλογές τους,  δεν τις επέτρεψαν να μετατραπούν σε παντρεμένες «πόρνες» , όπως θα έλεγε και ο Ι. Καντ.
Ναι το σήριαλ, ιδιαίτερα στο βαθμό που θα υπάρξει και δεύτερος κύκλος  ναι είναι  μια κλασική, μα καλογυρισμένη, σαπουνόπερα, και δεν γνωρίζουμε ακόμη προς τα που θέλουν να το πάνε οι παραγωγοί, σε κάθε περίπτωση μες στην μηδενικότητα της Ελληνικής τηλεόρασης αποτέλεσε μια μικρή όαση.

 

vliegtickets nice

Αφήστε μια απάντηση