apology…

Με αφορμή ένα κείμενο στο φατσοβιβλίο για την κουλτούρα του βιασμού και της σεξουαλικής παρενόχλησης.

Κυκλοφορεί ένα κείμενο στο φατσοβιβλίο του  Dimitris Chalkos 46 χρονών  για το ρόλο του σε υποθέσεις σεξουαλικής παρενόχλησης. Ένα κείμενο ταυτόχρονης ειλικρίνειας και υποκρισίας, που σε μεγάλο βαθμό μάλλον ενσωμάτωσε και ξένες εμπειρίες μιας γενιάς ή μιας παρέας ή μιας επιμέρους κοινωνικής συσσωμάτωσης, δηλαδή δεν αφορούσε γενικευμένα χαρακτηριστικά, ούτε τότε , ούτε τώρα.

Ένα κείμενο που ζητούσε συγχώρηση για την συμπεριφορά του, αλλά ταυτόχρονα έβρισκε και δικαιολογίες για αυτήν.

Ένα κείμενο που ξεσήκωσε συζήτηση στο φατσοβιβλίο , με αρνητικά και θετικά σχόλια, παρόλο που εγώ μένω στα στοιχεία του αυτομαστιγωματος και όχι της έμμεσης δικαιολογίας του. (το κείμενο ύστερα από σάλο κατέβηκε, νομίζω ακόμη και από την σελίδα του ίδιου..)

Είμαι 51 χρονών, ΑμεΑ, με Straigh συμπεριφορές, φύση, θέση, πρόεκυψε επικράτησε ηγεμόνευσε, αδιάφορο. Μεγάλωσα σε μια εποχή στα Γιάννενα, που έως και την εφηβεία μου, τα πράγματα ήταν αρκετά αθώα ή μπορεί και να έχω αυτή την εικόνα και να είναι λάθος.

Το «αι γαμήσου» το έμαθα στα 13 μου αφού είχα αρχίσει να αυνανίζομαι και να διαβάζω κάτι τσοντοκόμικς. Ίσως και το γεγονός πως ήμουν ΑμεΑ με είχε «αποκλείσει» από παρέες με συγκεκριμένες συμπεριφορές ακόμη και στην εφηβεία μου.

Ενώ μπορεί να είχα τις καλύτερες φιλικές συμπεριφορές με το αντίθετο φύλο, στο ερωτικό τομέα είχα τα θέματα μου, ίσως να έφταιγα εγώ, ίσως η αδυναμία μου να αντιμετωπίσω την αναπηρία μου, ίσως να έφταιγε και το αντίθετο φύλο σε σχέση με την αναπηρία μου. Τα στερεότυπα με την αναπηρία πόσο μάλλον την αναπηρία και τις σεξουαλικές συμπεριφορές είναι ένα ζήτημα που επιδρά και εισδύει και στα δυο φύλα , και στους ανάπηρους όσο και στους μη-ανάπηρους.

Όχι δεν θέλω να δικαιολογηθώ ως άνδρας για τις σεξιστικές και φαλλοκρατικές συμπεριφορές μου, άρρητες και ρητές, ούτε για τα ανοικτά η σκοτεινά σημεία του κόσμου των επιθυμιών μου.

Αυτές υπάρχουν, προσπαθώ να τις καλινιζάρω, να τις αντιμετωπίσω και να τις ικανοποιήσω, δίχως να προβώ σε ενέργειες που εκμεταλλεύονται την γυναίκα, το θηλυκό και νομίζω σε μεγάλο βαθμό το χω καταφέρει, παρόλα αυτά θεωρώ πως οι άνδρες, εγώ τουλάχιστον, στην καλύτερη των περιπτώσεων, αντιμετωπίζουμε, αντιμετωπίζω αυτά τα ζητήματα με μια καντιανή ηθική προστακτικότητα.

Κλείνοντας αυτό το κείμενο θα αναφερθώ σε μια σεξουαλική παρενόχληση 15 χρονών από ένα ομοφυλόφιλο που ζούσε στην καλούτσιανη.

Βράδυ καλοκαιριού στο τζαμί, κάποιος γνωστός μου πιάνει την συζήτηση και σιγά, σιγά αρχίζει να με χαϊδεύει και να μου τσιμπάει τις ρόγες. Βρήκα την δύναμη να τον απειλήσω πως θα το μάθει ο πατέρας μου και με άφησε.

Αυτό το γεγονός- παρά το ότι ήμουν 15 χρονών- δεν μου προκάλεσε καμιά απέχθεια, φόβο ή ταμπού τόσο για αυτόν όσο και γενικότερα ή για τους ομοφυλόφιλους ή για την σεξουαλική ταυτότητα ή πράξη. Στην συνέχεια είχα και άλλες προτάσεις από ετεροφυλους και ομοφυλόφιλους, δεν θα τις θεωρήσω παρενοχλήσεις, είναι βαριά η λέξη , και το να σου προτείνει κάποιος ή κάποια να κοιμηθεί μαζί σου, δεν είναι πάντα παρενόχληση.

Εν τέλει νομίζω πως στο πεδίο των υλικών δυναμικών , των υλικών κινήσεων, των υλικών σχέσεων, η φύση και θέση μου ως ΑμεΑ τόσο με θετικό όσο και με αρνητικό τρόπο – με τα καλά και τα άσχημα της- επι-καθόρισαν την σχέση μου με το άλλο φύλο , την σεξουαλική ταυτότητα και συμπεριφορά μου.

Όχι μόνο απλά δεν είναι τα ζητήματα, πόσο μάλλον που οι σχέσεις μεταξύ των σεξουαλικών φύλων ή ταυτοτήτων συνδέεται, επι-καθορίζεται , τέμνεται από τις εξουσιαστικές συμπεριφορές πάσης φύσεως και θέσεως.

Η οποιαδήποτε πατριαρχική , σεξιστική συμπεριφορά δεν έχει σχέση μόνο με τον καπιταλισμό, αλλά συσχετίζεται με την ταξική πατριαρχική κοινωνία συχνότατα από την αρχή της γεωργικής επανάστασης και σε ένα μεγάλο βαθμό δεν πρόκειται να ξεμπερδεύουμε με αυτή πριν το αναπτυγμένο κομμουνισμό.

Και για αυτό το λόγο πολύ σωστά τμήμα του φεμινιστικού κινήματος θέτει το ζήτημα της έμφυλης εκμετάλλευσης ως μια αυτόνομη αντίθεση που διασχίζει και τέμνει την σχέση αρσενικού- θηλυκού, αρσενικού- αρσενικού , θηλυκού- θηλυκού ή οποιοδήποτε άλλης σεξουαλικής ταυτότητας.

Και μέσα και από αυτή την οπτική που έχει παρελθόν και δυστυχώς θα χει κει μέλλον είμαι σίγουρος πως θα πρέπει να γενικευτούν οι καταγγελίες και να συνεχιστεί η συζήτηση, δίχως φόβο και με πολύ πάθος

 

 

Αφήστε μια απάντηση